Zaterdag 13 augustus

17 augustus 2016

Deze dag zijn we vertrokken naar het Adirondack Park. Onderweg hebben we heerlijk geluncht bij een high school met zijn welbekende gele schoolbussen. Er stonden op de parkeerplaats wel zo’n 25 bussen bij elkaar. Tegen het einde van de rit reden we een brug over van de staat Vermont naar de staat New York. Hier bleek van alles aan de gang te zijn. een grote groep mensen speelde de tijd dat de Britten in Amerika waren na. Overal tentjes en mensen in kleren van die tijd, Tina keek haar ogen uit. Er waren rondom ook een aantal ruïnes van een fort en barakken van vroeger. De gespeelde Indianen waren goed in hun rol, alleen minder goed gekleed. Een enkel kleedje voor en achter was genoeg. Jos vroeg nog waarvoor dit was. De Indiaan vertelde dat ze dit bijna ieder weekend doen steeds op een andere locatie. Vervolgens zijn we weer verder doorgereden. We zijn weer gestopt bij een visitor center en ook hier hebben we een lading foldertjes gescoord. Bij het visitor center was ook een mooi watervalletje en die moest dus ook op de foto. Bij deze waterval hebben we de verdere route bepaald en zijn onze weg vervolgd. Nu konden we op zoek naar een campingplaats. Aangekomen bij een camping en geïnstalleerd te zijn , zijn we naar de rivier geweest die aan de camping lag. Bij de rivier zijn een aantal mooie foto’s gemaakt en hebben we flink wat geskieferd. Toen begon het te regenen en hebben we heerlijk pannenkoekjes van Tina gegeten. De rest van de avond bleef het regenen en onweren, dus is de avond gevuld met spelletjes en zijn Tina en Jos gaan kijken bij een Dj die op de camping muziek aan draaien was. Hierbij waren ook een stel mensen aan het dansen. Het was trouwens geen hippe Dj maar de sfeer was er niet minder om. Uiteindelijk lag iedereen in bed nog naar het onweer te kijken en daarna is iedereen in slaap gedoezeld.

1. Ria:
    18 augustus 2016
    Peter, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, samen nog een fijne vakantie, geniet er nog maar van.
    Groetjes Piet en Ria