Dinsdag 16 augustus

22 augustus 2016 - Montreal, Canada

Deze dag staat Montreal op het programma, dus vroeg uit de veren. De weersvoorspelling voor die dag was dat het droog zou blijven. We hadden al uitgezocht dat er bij de metro een grote parkeerplaats is. Met een dagkaart voor de metro konden we dan makkelijk overal in Montreal komen. Als eerste gingen we naar de Notre-Dame, dit is het zusje van de Notre-Dame in Parijs. Karin, Eline en Tina zijn naar binnen geweest om de kerk van de binnenkant te bekijken. Bij binnenkomst zag je het prachtige altaar met de kenmerkende blauwe kleur. Het orgel met 7000 pijpen was ook erg indrukwekkend om te zien. Daarna zijn we naar het olympisch park gegaan, waar 40 jaar geleden de zomerspelen zijn gehouden. Daar zijn we eerst naar het bekende olympisch stadion geweest. In een aantal van de 5 verschillende baden waren een stel zwemmers en synchroon zwemmers aan het oefenen. Vervolgens zijn we naar het ondergronds winkelcentrum geweest met maar liefst 1600 winkels. Hier hebben we even door het doolhof gedwaald en wat winkels bezocht. Toen we naar het park in Montreal wilden gaan, was het flink aan het regenen. Dit bleef maar aanhouden, dus hebben we besloten terug naar de camping te gaan. Op de camping waren de paden later op de avond helemaal volgelopen. Eerst was het nog een gepuzzel om met droge voeten bij de toiletten te komen. Later was de enige manier slippers aan en door het water te lopen dat tot aan de kuiten stond.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade