Woensdag 17 augustus

22 augustus 2016 - Algonquin Provincial Park, Canada

De reis richting het Algonquin park stond vandaag op de planning. De paden op de camping waren alweer goed te belopen, zonder al te veel water. Ook deze reis naar het park ging weer goed. Aangekomen bij het park zijn we naar een visitor center gegaan, Hier was het even paniek, omdat we de pas om in het park te mogen kwijt waren. Na alles meerdere malen te hebben doorzocht en ongeveer elk blaadje 3x hebben bekeken, zag Eline hem plotseling… pfiew! In het visitor center hebben we wat informatie over het park en het kamperen verzameld. Nu konden we weer verder, waar we onderweg het Logging Museum hebben bezocht. Dit was een pad buiten langs huisjes, werktuigen en uitleg over de historie en ontwikkeling van de handel in hout en boomstammen. Jos kwam hier helemaal tot leven en onderzocht de bouwwerken grondig. Het was best grappig en leuk om zo een keer te zien. Na deze geschiedenisles zijn we nog naar een ander visitor center geweest, met wifi!!! Daarnaast was er ook een mini-museum in het pand over de dieren en boswachters van vroeger. Vervolgens konden we op zoek naar de eerste camping in het Algonquin park. Daar aangekomen zagen we bij de buren al beerpong(bierspel) op de tafel staan. Michael en Jeremy kwamen zich even voorstellen toen ze terug bij hun tentjes kwamen. Na een lekkere barbeque op het vuur konden we gaan slapen en opladen voor de volgende dag.