Donderdag 4 augustus

7 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

We zijn de dag begonnen met een ritje met de train, een soort metro. Deze bracht ons in de buurt van Times Square. Daar konden we bij Madame Tussauds onze New York passen ophalen, deze gaven ons toegang voor twee dagen voor verschillende gebouwen, musea en een aantal vervoersmiddelen. Omdat we toch al bij Madame Tussauds waren, zijn we onze New York dag daar echt begonnen. Vooral Tina werd helemaal enthousiast van deze beelden.

Op Times Square hebben we nog een bezoek gebracht aan de Disney en M&M store. De knuffels van de Disney store waren erg schattig, zelfs Peter werd bijna verleid om een knuffel te kopen.

Vervolgens hebben we de Big Bus gepakt waarmee we werden rondgeleid door de stad. Onderweg werden we begeleid door een enthousiaste gids, die naar eigen zeggen lachte om zijn eigen grappen, een slechte zangstem had, maar toch van zingen houd. Bij de Empire State Building zijn we uitgestapt om vervolgens in een lange rij richting het platform te gaan staan. Op het platform had je een erg mooi uitzicht over de stad New York.

Nadat we hadden genoten van het uitzicht gingen we richting St. Patrick Cathedral. Voordat we daarheen konden moesten we eerst in de rij gaan staan richting de uitgang van het Empire State Building. Als je iets kocht kon je halverwege de rij aansluiten. De stokkaarten verzameling is dus weer uitgebreid.

Eindelijk konden we naar de St. Patrick Cathedral, want dat wilde de heilige boontjes graag. Peter, Eline, Karin en Merijn gingen al snel in de banken zitten om wat te bidden. Jos en Tina hebben foto's gemaakt van het hele mooie en fraaie bouwwerk en van de glas in lood ramen. Door de gehele kerke klonk orgelmuziek, een leerling kreeg namelijk les van de orgelman.

Na al onze zonde te hebben opgebiecht konden we naar het Central Park, daar hebben we met onze New York passen fietsen gehuurd. Bij de verhuur zeiden ze dat een rondje Central Park 4 uur zou duren, wij hebben er echter 1,5 uur over gedaan. Hoe ze aan die 4 uur komen weten we nog steeds niet. Het fietsen was erg fijn na 'n dag van veel lopen. Jos en Tina vonden het fietsen zelfs zo fijn dat ze ook op de paden gingen fietsen waar dit toch echt verboden was. Een politieagent moest er aan te pas komen om ze te laten stoppen. De boefjes...

Inmiddels hadden we flink honger gekregen en hebben we in de stad wat gegeten. Uiteindelijk hebben we de NY-dag afgesloten met een prachtige wandeling door High Line Park. Dit is een hoge oude spoorlijn die omgebouwd is tot wandelpad met mooie beplanting en leuke zitjes. Een erg mooi, rustgevend, natuurlijk plekje door de drukke stad.

Na per ongeluk de verkeerde metrotickets te hebben gekocht konden we terug naar de camping om daar snel in ons bed te kruipen na deze vermoeiende maar leuke dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerrie van Beljouw:
    7 augustus 2016
    Hoi Allemaal,
    Leuk om te lezen wat jullie meemaken. Wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien en meegemaakt.(soms minder leuk)
    Goeie reis verder en veel plezier
    Gr Gerrie