Vrijdag 5 augustus

7 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

De 2e NY-dag zijn we iets langer blijven liggen om vervolgens weer met de train naar Manhattan te gaan. Deze keer zijn we eerder uitgestapt om onderin Manhattan wat plekken te bezichtigen. Eerst zijn we door Greenwich Village gelopen met de mooie voortuintjes bij de deur. We zijn nog langs het Washington Square Park geweest om erna weer de BigBus te pakken richting One World Trade Center. Onderweg kwamen we onder andere nog langs het randje van China Town en een flatgebouw zonder ramen, enkel beton, gereden.

Een paar haltes verder zijn we uitgestapt om richting One World Trade Center en Ground Zero te lopen. One World Trade Center hadden we natuurlijk wel al vaker van een afstand gezien. Een mooi gebouw met veel glas aan de buitenkant. Ground Zero was een heel mooi monument met water vallend in een groot gat en de namen van de overledenen rondom. Voor zowel de North als de South Tower van de voormalige Twin Towers was het zelfde moment gemaakt, heel mooi! Dat kunnen ze goed in Amerika, monumenten maken.

Daarna zijn we via Wall Street richting de ferry naar het Vrijheidsbeeld gelopen. We hadden de gratis kaarten opgehaald maar het bleek een heel, heel, heel lange rij te zijn. We hebben gekozen om de Watertaxi te proberen. Hier was vrijwel geen rij. Dit bleek achteraf de perfecte keuze te zijn. Eerst zijn we richting de Brooklyn Bridge gevaren om vervolgens door te varen naar het wereldberoemde Vrijheidsbeeld. Daar was er tijd genoeg om foto's te maken. Ook de skyline van Manhattan was prachtig vanaf de boot. Daarna zijn we verder gevaren met allerlei leuke weetjes die werden verteld door de enthousiaste speaker. Een van de weetjes was dat New York in de afgelopen 60 jaar zes keer het hoogste gebouw van de wereld heeft gehad. Bij een uitstapplek in het noorden van Manhattan zijn we verder gegaan met de shuttlebus die ons naar Central Park bracht. Daar hebben we een BigBus tour gevolgd die ons langs verschillende highlights leidde rond Central Park, met als hoogtepunt het Guggenheim museum. Bij Times Square zijn we uitgestapt en hebben we bij de grootste McDonalds van Amerika gegeten. Met een volle buik gingen we terug naar de train. Daar werd de groep gesplitst in twee groepen. Jos en Peter pakte de train terug naar de camping en de rest wilde graag naar Carlo's Bake Shop (bekend van de TLC serie Cake Boss). Als kindjes zo blij deden Karin en Eline de bestelling (echte fans van de serie). Om de dag af te sluiten hebben we nog een aantal koekjes en cakejes van Carlo gegeten om vervolgens voor de laatste keer naar bed te gaan in New York.

1. Koen:
    7 augustus 2016
    Leuke verhalen weer en mooie foto's! Veel plezier nog. Groetjes uit het zonnige Mariahout!
  2. Susan:
    7 augustus 2016
    Wauw super gaaf allemaal! Nu alweer in aanraking gekomen met de politie, dat gaat goed! En nog niet eens bij China town geweest...

Xxxx koen en suus
    En de groetjes van puk
  3. Clementine:
    7 augustus 2016
    Jullie hebben echt al veel gezien, super leuk,mooie foto's.
    Geniet ervan.
    Groetjes uit een zonnig Boerdonk.
  4. Inge:
    7 augustus 2016
    Klinkt allemaal heel erg leuk! En wow Carlo's bakery jaloers!!! :)
  5. Gerard en anja:
    7 augustus 2016
    Hey de eerste week achter de rug, ziet er allemaal goed uit mooie foto's. Hier gaat alles z.n gangetje. En zondags weer druk de eredivisie is weer van start gegaan.
    Geeke en Stan zijn donderdag aangekomen in Chicago en gisteren doorgereisd naar San Francisco. Groetjes anja en gerard
  6. Arno:
    8 augustus 2016
    Volgens mij maken jullie een reis waar je nog jaren over kunt vertellen. Een heel avontuur. Geniet er van.
    Groeten Arno