Dinsdag 9 augustus

14 augustus 2016 - Cape Cod, Verenigde Staten

Vandaag zijn we doorgereisd naar het bovenste puntje van Cape Cod, dit was vanaf de camping nog maar 20 kilometer. Om 10 uur maakte we nog even een tussenstop aan zee om te genieten van het lekkere zonnetje. Op vertoon van de Nationale parken pas konden we gratis parkeren binnen de Cape Cop National Seashore, daarmee bespaarde we tot 3 keer toe tussen de 10 en 20 euro voor het parkeren van de camper.
Nadat iedereen dacht zich goed ingesmeerd te hebben, zijn we naar het strand gelopen en hebben we een mooi plekje op het strand gevonden om de spulletjes en onszelf neer te leggen. Even lekker genieten van de zon en relaxen op het strand. Al snel kwam de strandwacht naar ons toe om te vertellen dat we ons meegenomen opblaasbedje niet mee het water in mochten nemen. Misschien maar beter ook want dan konden we deze ook niet verliezen in het water! Nu de strandwacht toch bij ons stond, vroegen we maar meteen of het wel veilig was om te zwemmen. We waren redelijke vroeg dus er lag nog niemand in het water en bij het zitje van de strandwacht hing een vlag met de afbeelding van een haai er op, dus toch voor de zekerheid maar even vragen. Bij het vragen naar de haaien heeft Jos ook een Engelse les gekregen, de zin ‘Are there haais?’ is namelijk niet helemaal Engels he Jos ;) Het was helemaal geen probleem om het water in te gaan, ze hadden al lange tijd geen haaien meer gezien. Helemaal blij liepen we richting het ijskoude water van de Atlantische Oceaan. Het was een mooi strand, met op de achtergrond ook hier de zwemmende zeehonden. Nog verder de zee in konden we zelfs de walvissen zien! Af en toe zag je zag je de walvissen waterspuiten en soms zelfs een beetje boven water komen. Dit was heel boeiend om naar te kijken en we hebben geprobeerd foto’s te maken, maar dit viel niet mee. Toch zijn er enkele foto’s waar toch echt de rug van een walvis te zien is. Na enkele uren zijn we doorgereden naar een ander stukje strand, ook hier was het eg leuk en heerlijk rustig. Nadat we een boterham hadden gegeten zijn we naar alweer en ander gedeelte gereden, hier lag een soort van dijk van hele grote keien waar je overheen kon lopen naar de andere kant van het water, het was ongeveer een mijl lang dat is omgerekend 1,6 km. Later die middag zijn we naar het zuiden gereden om daar op een camping te gaan staan. Het was een uurtje rijden en we kwamen dan ook pas om ongeveer 19.00 op de camping aan. Peter en Eline hadden besloten om te koken en het werden pancake’s. Ze smaakte voortreffelijk. De avond hebben we afgesloten met spelletjes doen onder genot van biertjes en wijntjes.