Maandag 8 augustus

12 augustus 2016 - Cape Cod, Verenigde Staten

We stonden vroeg op om onze reis te vervolgen richting het puntje van Cape Cod. Onderweg wat wandelpaden gelopen die erg leuk waren aangelegd. Vervolgens moesten er nog boodschappen gedaan worden, wat bij ons nogal veel tijd in beslag neemt. Ondanks dat we iedere keer een mooi boodschappenlijstje maken, is het met 6 personen altijd een drukke bedoeling in de supermarkt. Onderweg hadden we gezellig geluncht bij een oude molen uit de jaren 1700, daarna zijn we doorgereden en een camping gaan zoeken op Cape Cod. Dit viel niet echt mee, omdat we een camper hadden en ze niet op iedere camping plaats hadden voor een camper. Uiteindelijk hadden we een plekje gevonden op een camping. De eigenaar twijfelde sterk of onze camper wel op de vrije plaats zou passen. Het weggetje er naar toe was inderdaad ook al niet heel groot en dus was het even afwachten, maar eenmaal bij het plekje aangekomen bleek wel dat bij Amerikanen echt alles groter is dan bij ons. Zelfs een campingplaats waarover wordt getwijfeld of je er met een camper kan staan, is zo groot dat we er wel met 2 campers konden staan! Het was eventjes passen en meten tussen de bomen langs de weg, maar door de goede stuurtechnieken van Jos, werd de camper veilig tussen de bomen gestuurd naar een mooi open plekje aan de rand van de camping.
Nadat we de camper hadden geïnstalleerd, omdat het nog niet donker was besloten we eerst nog even naar het strand dichtbij de camping te gaan voordat we gingen eten. Bij het strand hebben Peter, Merijn en Eline wat gestunt met de golven. Uiteindelijk hebben we nog mooi even naar de zee gekeken waar we er achter kwamen dat er heel veel zeehonden dicht bij de kust zwommen die steeds met hun kop boven water kwamen. Dit was heel speciaal om te zien bij de mooi gekleurde lucht van de ondergaande zon. Helaas hadden we de camera niet bij, nemen we een keer de camera niet mee...

Nadat de zon zo goed al onder was zijn we teruggelopen naar de camper en hebben we de dag afgesloten met taco’s, biertjes en wijntjes.

1. Linda:
    13 augustus 2016
    Ow nee he... op vakantie ALTIJD je camera meenemen!! :-) Wel heel gaaf dat jullie zeehonden hebben gezien. Weer leuke verhalen en ook mooie foto's!

Ik ben vandaag de hele dag in het Broek geweest samen met Suus. Lekker in het atelier bezig geweest en Puk natuurlijk veel aandacht geven. Hij zal wel weer blij zijn als jullie weer thuis zijn ;-)

Nog een fijne vakantie!! xxx