Woensdag 10 augustus

14 augustus 2016 - White Mountain National Forest, Verenigde Staten

Deze ochtend zijn we vroeg opgestaan om een lange rit te gaan rijden, de bedoeling was 360 km richting the White Mountains. Het was erg druk op de weg maar de reis ging voorspoedig, we waren net op de hoogte van Boston toen het erg hard begon te regenen de temperatuur was nog steeds warm ongeveer 30 gaden. Gelukkig hield het harde regenen na 1,5 uur op. Om een uur of 1 zijn we onderweg boodschappen gaan doen om vervolgens meteen de lunch te nuttigen. Na nog eens een flink stuk te hebben gereden kwamen we bij een visite center, die ons het een en ander kon vertellen over The White Mountains. Tijdens de verdere rit hebben we nog een aantal stops gemaakt met mooie uitzichtpunten.

Uiteindelijk zijn we bij een hele simpele camping aangekomen, ofja ’n camping… Betalen moest je doen door geld in een envelop te stoppen en deze in een soort brievenbus te doen, er waren geen douches en de wc’s waren ook niet bepaald een succes. Maar voor één nacht en korting met de nationale parken pas, was dit een prima plek.

Langs de camping lag een trail met goed sprokkelhout langs de paden. Met dit hout konden we een mooi kampvuur maken, we hadden echter zoveel hout dat we besloten om te barbecueën op het kampvuur. Uiteindelijk was het kampvuur een beetje te groot geworden waardoor het wel heel erg lang duurde voordat het vuur gedoofd was. Jos en Tina hebben hierover de wacht gehouden zodat de rest alvast een spelletje kon gaan spelen in de camper. Toen het spel uit was gespeeld en het vuur gedoofd was, kon iedereen rustig gaan slapen.