Maandag 1 augustus

3 augustus 2016 - Washington Dc, Virginia, Verenigde Staten

Na een stevig ontbijt, zijn we de dag sportief begonnen met een wandeling naar de watervallen van Shenandoah National Park. Deze trail was niet erg lang, maar wel heel erg intensief. Ondertussen konden we afkoelen bij de watervallen en voor sommige van ons waren deze watervallen erg interessant om te beklimmen.

Nadat we terug waren van onze fikse wandeling konden we richting Washington. We wilden buiten de stad parkeren, maar helaas was de toegang van de parkeerplaats iets te klein voor onze RV. Uiteindelijk heeft een man (die we achteraf toch een beetje eng vonden omdat hij drie keer langs kwam gereden om te vragen of alles goed was) ons een mooi, gratis plekje in een woonwijk aangewezen waar we de camper konden parkeren. Even omkleden en dan met de metro naar Washington DC was het idee... Maar helaas. Karin wilde nog even in de klerenkast zijn, om daar in te komen moet de slide out naar buiten. Dit bleek deze niet te werken, wat betekende dat Jos en Tina vannacht niet zouden kunnen slapen. Ojeee wat nu... Merijn en Jos hadden van alles geprobeerd tot opbellen naar een of andere helpdesk aan toe. Na ongeveer een halfuur aan de telefoon te hebben gehangen, zouden ze ons later terugbellen met instructies om het probleem op te lossen. Helaas moeten ze nog steeds terugbellen (het is inmiddels dinsdagavond als we dit typen). We hadden nog een beetje hoop nadat we het kastje van de zekeringen gevonden hadden, één van de zekeringen bleek namelijk kapot te zijn. Met de hoop dat we nog ergens een nieuwe zekering konden aankomen zijn we naar de stad gegaan met de metro, dit ging echt perfect.

We konden op de National Mall uitstappen, daar liggen alle monumenten en speciale gebouwen aan. We zijn bij het Washington Monument geweest, een grote betonnen paal in de vorm van een soort potlood, heel indrukwekkend. Er stond een gebouw waar een groot beeld van Lincoln instaat. Uiteraard zijn we ook bij het Witte Huis geweest, hier leken in eerst instantie niet veel bewakers te lopen. Toen we aan de achterkant kwamen bleek dit toch echt anders te zijn, daar liepen heel veel bewakers rond. We dachten zelfs dat Barack Obama thuis kwam, want er waren veel politie auto's met zwaailichten. We hebben hem helaas niet kunnen spotten. Vervolgens zijn we naar het Capitool gelopen die jammer genoeg deels in de steiger stond, het schijnt dat er altijd wel ergens aan het Capitool word gerenoveerd.

Na ongeveer 5 uur rond te hebben rondgelopen in Washington DC, zijn we weer terug gegaan naar de camper met de metro. Na ongeveer een uur te hebben gereden zin we bij een truck service zekeringen gaan halen, de slide out werkte weer!!

Het was een drukke vermoeiende dag, dus hebben we de camper op de parkeerplaats gezet en zijn we ongeveer rond half 1 gaan slapen.