Zondag 31 juli

3 augustus 2016 - Nationaal park Shenandoah, Verenigde Staten

Na het ontbijt op de parkeerplaats bij de Mac zijn we doorgereden naar Shenandoah National Park. Voor we het Nationaal park inreden zijn we even gestopt bij een visitors center in Front Royal. Front Royal ligt bij de noordelijke ingang van Shenandoah National Park. In het visitors center werden we door een lief vrouwtje geholpen die ons alles kon vertellen over het park, de campingplaatsen en mooie wandelroutes binnen het park.

Nu was het tijd om daadwerkelijk het park binnen te gaan. Het pasje dat we van Linda en Robbert hebben gekregen, gaf ons gemakkelijk toegang tot het park dus de reis door het eerste nationale park kon beginnen! In het park zijn we nog naar het visitors center van het park zelf geweest. Hier hebben we nog wat gedetailleerde info gevraagd. Onderweg waren tal van stopplekken om even van het uitzicht te genieten. Na een tijd richting onze eerste stop om te wandelen zijn we nog een beer tegengekomen. Deze zagen we in de berm naar ons kijken. Vervolgens is deze een stukje de bossen in gelopen.

Bij de stop voor de wandeling hebben we eerst geluncht en zijn vervolgens gaan wandelen. Een behoorlijke klim met af en toe mooi uitzicht. Na een tijd zijn we omgedraaid om door te rijden naar de volgende wandelplek. Deze route was iets hoger met een nog mooier uitzicht. Bij het hoogste punt hadden we meer dan 180 graden zicht op een prachtig dal. We zagen wel een grote bui beetje langs ons af trekken. Deze bui bleek bij de afdaling toch ook gedeeltelijk over ons heen te trekken. Met een plotselinge donder om een aantal van ons flink te laten schrikken. Eenmaal bij de camper begon het eruit te gieten en zijn we in de stromende regen naar de campingplaats gereden.

Daar aangekomen werd het weer droog en hebben we geprobeerd te barbecueën. Dit was toch geen denderend succes geworden en zijn weer overgestapt op het fornuis. Later op de avond nog wat spelletjes gedaan en toen was het weer tijd om onze bedden op te zoeken.