Donderdag 18 augustus

22 augustus 2016 - Algonquin Provincial Park, Canada

Op deze speciale dag mochten we een beetje uitslapen tot een uur of 9 om vervolgens wakker te worden met happy birthday, want het was natuurlijk Peter's verjaardag! In Nederland begon de dag al 6 uur eerder dus het was leuk om een verjaardag van 30 uur te vieren. De feestdag werd gestart met heerlijke wentelteefjes en kado's. Eline had voor Peter een Canadese vlag gekocht. Na dit eerste kado was het plan om verder te rijden naar de volgende camping in het Algonquin park maar Jos en Tina hadden nog een verrassing in petto. In plaats van verder te rijden, reden we terug naar het visitor center omdat daar als enige plaats in het hele park WiFi was. Peter wilde natuurlijk dolgraag alle Nederlandse felicitaties in ontvangst nemen. In het center deed de WiFi een beetje moeilijk maar uiteindelijk werd Peter heel blij van alle berichten (nog bedankt iedereen). Daarna zijn we wel verder gereden naar de volgende camping, the lake of two rivers. Daar aangekomen hebben we als lunch apple pie (appeltaart) gegeten, want taart hoort toch op een verjaardag. Vervolgens wilde we graag fietsen huren om het park te gaan bezichtigen. Maar dit vonden we toch net iets te duur voor die paar uurtjes. Dus zijn we naar het meer gelopen dan bij de camping was en hebben we de kinders gezwommen terwijl Jos en Tina op het strand aan het genieten waren van een welverdiend drankje. In het meer lag een eilandje wat er wel leuk uitzag en daar wilde de kinders naartoe zwemmen. Halverwege dachten ze wel van: oei het is wel ver, maar sportief als ze zijn hebben ze stug door gezwommen. Eenmaal op het eiland aangekomen hebben ze van een grote steen in het water gesprongen en het lichaam laten rusten omdat ze natuurlijk ook nog terug moesten. De terugtocht was zoals verwacht zwaar en dus kwamen ze uitgeput maar voldaan terug bij Jos en Tina. Daarna was het tijd voor het avondeten en natuurlijk eten we het favoriete gerecht van de jarige job, namelijk pannenkoeken. Tina en Eline hadden ook nog een verjaardagsstoel gemaakt door een stoel vol te hangen met wc papier en daarop met stift versieringen maken. Als afsluiter hebben we gezellig wat bier en wijn gedronken en zijn we lekker in slaap gevallen.