Vrijdag 19 augustus

22 augustus 2016 - Algonquin Provincial Park, Canada

Vandaag was het idee om de zonsopgang te bekijken bij de Lake of Two Rivers. Jos bleef nog lekker doorslapen in de camper, maar de rest stond al om 6 uur op. Bij het meer bleek het deze dag in ieder geval geen heel goed plan te zijn. Alles was in een waas van dichte mist. We konden het eiland ook niet meer zien waar we de dag ervoor naartoe zijn gezwommen. Met nog enkele sprankjes hoop dat het weg zou vagen bleven we nog even wachten en ging Tina vast foto’s van andere dingetjes maken. Peter en Merijn waren toch wel jaloers op Jos en zijn weer terug in bed gedoken. De dames volgden later om ook nog even verder te slapen. Rond half 10 stonden we op om te ontbijten en door te rijden naar de volgende camping. Hier hebben we vast een plek voor die avond gereserveerd. Toen zijn we doorgereden naar Canoe Lake om daar te gaan kanoën (verrassend he ;) ). Met 3 2-persoons kano’s zijn we het meer op gegaan. Bij een eiland aangekomen wilden we even aanmeren, maar dit bleek privéterrein van mensen met een huisje op dat eiland. We zijn toen doorgevaren om te lunchen op een mooie rots aan het water. Met weer gevulde buikjes konden we weer door. Eerst naar een uitham waar we wat hebben gezwommen bij een vlonder. Daarna zijn we een stukje verder gegaan, waar je naar een ander meer kon. Daarbij moest je wel de boot een paar honderd meter over land tillen. We besloten terug te gaan, met weer even een tussenstop op dezelfde vlonder. Vervolgens zijn we doorgevaren naar Potters Creek. Dit ging langs een paar resten van een houten brug, onder een andere brug over in een soort riviertje door planten en bosjes heen. Een erg mooie route om te doen met een aantal aanvaringen met de bomen en takken langs het water. Op de terugweg zijn we even gestopt voor een pauze. Bovenaan het bergje was nog een random totempaal te zien. Waar andere mensen naar op zoek waren blijkbaar toen we weer door wilden. Hierna zijn we weer terug gevaren om de kano’s weer in te leveren. We hadden flink honger gekregen van deze tocht, dus zijn snel richting de camping gegaan. Hier bleek de kabel voor elektriciteit helaas te kort te zijn. Karin, Eline en Merijn zijn even richting de receptie gegaan voor een oplossing. Een verlengkabel was de oplossing, maar hiervoor moest een borg betaald worden. Er was geen geld meegenomen, dus weer op en neer naar de camper gelopen en toen hadden we de oplossing in onze handen. De rest van de avond was nog gevuld met spelletjes en konden we heerlijk gaan slapen.